miércoles, 26 de septiembre de 2007

LA FIESTA DE LOS CEHEGINEROS.


Ya estoy de vuelta, solucionados mis problemas logísticos, ordenador fuera de servicio, volvemos a estar en la brecha.


El passat cap de setmana vaig repetir un ritual que cada mes de Setembre des de fa uns anys em porta a visitar la casa dels cehegineros de Mataró, celebren amb una setmana de retard les festes del seu poble. Per mí resulta una visita molt agradable de tal manera que procuro ser present en més d'un acte.


Enguany a més d'acompanyar a l'Alcalde de Cehegín, en Pepe Soria, i de compartir una bona estona amb alguns cehegineros amics (El Ginés, el Cañamones, l'Antonio Degea, la família Hita, ...) vaig ser present al pregó de la Festa que va anar a càrrec del periodista Manuel Gea. La seva disertació em va entuasiasmar, destil.lava amor per la terra que el va acollir, amb una dialèctica àgil i rica en matissos, adjectius i fins i tot m'atreviria a dir colorista ens va entusiasmar. De fet les seves vivències estan recollides en un llibre sobre Cehegín, que segons ens van comentar és exhaurit.


A la nit vaig poder gaudir d'un sopar compartit amb un centenar llarg més de persones. La veritat és que com li vaig dir al President de l'entitat en Domingo de la Ossa, al qual aprofito per felicitar per la bona feina, em trobava com si jo o la meva família fos murciana, i és d'aquells actes als quals vas més per devoció que per obligació.


Sincerament crec que s'els ha de felicitar per molts motius, la bona organització, el tracte agradable, el fet d'estimar la seva terra i també la que ens ha acollit a tots els que hem vingut de fora. En definitiva fer-nos sentir com a casa.


Permeteu-me que acabi amb un ¡¡¡VIVA LA VIRGEN DE LAS MARAVILLAS¡¡¡ que és la patrona de Cehegín i a qui va dedicada la festa.






No hay comentarios: