viernes, 11 de enero de 2008

PLE DE GENER

El ple d'ahir es va substanciar d'una manera ràpida, com dirien els taurins "faena de aliño" i si no hagués estat pel tema del manifest a favor del Corte Inglés encara haguès anat més ràpid. Voldria centrar-me en aquest tema i en un altre que fa referència a l'utilització del bilingüisme a l'Ajuntament.
El tema Corte Ingles, Can Fabregas o ara Bassas, crec que és important però també i en la meva modesta opinió crec que per alguns s'ha portat massa lluny. També vull dir que em sap greu en el plànol personal pel Ramon Bassas, jo crec que hi ha una responsabilitat ètica i política per posar en perill el moviment associatiu i les Juntes d'algunes A.V. i no nomès pel que ha sortit publicament, em costen altres tensions importants en altres associacions a part de la Llàntia. Però el paper fet per alguns grups tampoc és massa edificant, m'explico:
Com va dir en Pau crec que paperàs dels socis petits del tripartit municipal, empassant-se "carros i carretes" les cares ho deien tot, el que s'ha de fer per una cadira¡¡
CiU punt i a part, van posar en tela de judici el paper del secretari, van acusar d'un delicte que el secretari ha dit que no existeix al Regidor i de passada van menystenir a la resta de Regidors amb l'al.lusió que va fer als seus regidors advocats de professió, la qualitat dels quals jo no poso en dubte i pels quals tinc una certa simpatia, ara bé us imagineu a en David Rovira posant-se medalles de la seva vàlua professional com advocat (Per cert ampliament demostrada en el mon privat). De veritat crec que s'ho hauria de fer mirar.
Per últim alguns punts de la intervenció de l'alcalde tampoc em van resultar de rebut, particularment dues afirmacions que va fer, una en referència als ciutadans que varen entrar el document contra la Mesquita que es volia fer a l'Escorxador, No em crec que entrés al registre sense signatures, és més em consta que no va ser així i que s'els va requerir a que s'identifiquessin al mateix moment. L'altre encara em va semblar més grossa, quan va dir que els suposats signants del document no tenien perqué saver com funciona l'administració. Fals, com a mínim em consta que els srs. de la Llàntia han fet us del registre un parell de vegades anteriorment i en aquella ocasió si que savien com anava, amb una intervenció per una antena al C/Galícia i pel merder del trànsit dels C/Mas Sant Jordi i Berguedà, en totes dues ocasions van tramitar les intervencions al Ple i eren perfectes coneixedors de com funcionava el tema.
Em definitiva jo em conformaria amb que des del PSC es reconegueix que estèticament i èticament el que s'ha fet no és de rebut i es demanessin les excuses pertinents, crec que el gest els honoraria més que l'enrocar-se en un "sostenella i no enmendalla" que deixa ben a les clares una forma quasi caciquil d'actuar.
L'altre tema és el del bilingüisme en les relacions entre ciutadans i administració. En aquest punt ni un pas enrere. A Catalunya hi ha dos idiomes oficials i exigeixo que, igual que quan estem en campanya electoral, el meu dret a rebre l'informació en els 2 idiomes, em sembla que és de sentit comú i de justícia demanar un tracte recíproc entre el català i el castellà, tots dos han d'estar al mateix nivell i reclamo el meu dret a utilitzar-los els dos indistintament i també i no m'importa reconèixer-ho que s'em demani que els conegui i els utilitzi tots dos.

2 comentarios:

Napoleón Bonaparte dijo...

Jose Manuel, ¿Por qué se puede opinar en algunas opiniones y, en otras no?. Por ejemplo la del aborto, faes.

Un saludo

José Manuel dijo...

Simplemente es porque soy un cazurro con el ordenador y porque tengo un hijo tocanarices que me mete prisa para ponerse a chatear. Os pido perdón.
Gracias por hacérmelo ver.
Un saludo.