miércoles, 30 de abril de 2008

LA MOBILITAT A LA COMARCA


Com ja he comentat alguna vegada tinc l'honor de representar al Partit Popular al Consell Comarcal del Maresme com a Portanveu. La veritat és que la majoria de temes que tractem són de pur tràmit, però hi ha un que resulta apasionant i que de tràmit en té ben poc, es tracta del futur de les infraestructures de mobilitat de la Comarca.


El tema és de plena actualitat ja que aquests dies s'ha signat un conveni de traspàs de la titularitat de l'antiga N-II des de l'Estat a la Generalitat. Aquest fet que en sí és positiu té però aspectectes que no em deixen de preocupar.


El primer de tot és que moltes vegades el tenir competències no vol dir ser més competents, no voldria desviar-me del tema però és un fet que tenir les competències en seguretat o educació no han significat tenir millors índexs de delinqüència o tenir joves més i millor formats per Catalunya. És per això que el fet per sí sol no em sembla trascendent.


El segon aspecte que em preocupa és que es trenqui el difícil consens obtingut en aquest tema durant anys per parts de tots els partits polítics amb representació al Consell. Malauradament i a dia d'avui aquest consens s'ha trencat i no veig per qué ens hem d'esforçar els partits de l'oposició en mantenir una posició comuna amb un Govern que ni tan sols és capaç de mantenir la mateixa posició entre els seus membres. A més personalment crec que en aquest territori tan marcat pel nacionalisme serà difícil trobar un consens també al territori. El nacionalisme petit, de poble, quasi bé diria "pueblerino" en el qual tothom mira pels seus interessos i és incapaç de mirar per l'interés general és massa arrelat com per que molts alcaldes no sucumbeixin a les queixes i protestes dels seus veïns i estic segur que aquestes protestes hi seran.


També em preocupa el fet de que es deixi de banda la visió general de la mobilitat vista com un tot, on cal prioritzar la millora del transport públic, i on s'han de prendre mesures disuasòries millorant el transport públic per tal de que el personal s'adoni de que surt guanyant deixant el cotxe a casa. Igualment em sembla preocupant que els vulgui incidir encara més sobre el territori, quan ja tenim una Comarca molt trinxada.


En definitiva, i sota el meu punt de vista, hi ha una sèrie de prioritats que semblen que a dia d'avui no tots tenen clares. La solució als problemes de mobilitat passen per:

-Millora i potenciació del transport públic, millora de les freqüències del tren, més estacions i millor situades a les poblacions, carrils Vao pels busos, i per qué no, nous mitjans de transport públic, pensem que tenim el metro i els tramvies a tocar el Baix Maresme, a Sta. Coloma, Badalona i St. Adrià.

-Supresió del peatge de l'autopista pels residents a la comarca, peatge que està sobrerament pagat i que ja hauria d'haver desaparegut si no hagués estat per que un ministre anomenat Josep Borrell va negociar l'allargament de la concessió a la Caixa.

-Millora de la conectivitat entre els pobles de mar i els de Dalt. El 70% del trànsit de la N-II és a dia d'avui d'interconexió entre els pobles veïns, per tant dubto molt que aquestes persones deixin de fer-la servir per molt que fem una via alternativa paral.lel.la a l'autopista.


Resumint és la meva visió, que a més no difereix substancialment de la resta de grups polítics, per tant espero que siguem capaços d'incidir sobre la Generalitat pel bé dels Maresmencs si no la veritat és que no li trobo gaire sentit a la dedicació política.

No hay comentarios: