jueves, 19 de junio de 2008

MOBILITAT I TERRITORI

Durant els últims dies he sigut present en el Consell d'Alcaldes del Consell Comarcal del Maresme i a la presentació del Pla Metropolità per part del Sr. Oriol Nel.lo.
A tots dos actes el tema més significatiu ha estat el de les infraestructures que tenen a veure amb la mobilitat a la nostra Comarca.
De tots dos he tret la mateixa conclusió, serà un tema polèmic. Quès és el que em fa pensar això?
En primer lloc que hi ha interessos difícils de conjugar. Que cada terra farà sa guerra, hi ha especteatives diferents per quasi cada municipi.
Els municipis de Dalt veuen com una amenaça els laterals que han de substituir la N-II i d'altre banda no veuen satisfet un antic desig d'accedir directament a l'autopista.
Els municipis de mar, els que més han crescut amb població provinent de Barcelona o de la primera corona o Arc metropolità, terme que va emprar el sr. Nel.lo, volen una via que faci que la N-II es converteixi en un ampli passeig seguint la línia de la costa.
Els pagesos veuen com una amenaça els laterals que els passarà per sobre de les seves terres.
I així un llarg etc, de pors sobre el que suposaran aquestes calçades laterals.
Amb tot a mí hi ha alguna opinió que m'ha causat com a mínim una certa perplexitat. Els Socialistes són ara contraris a que es treguin els peatges, ja que segons ells això significaria el col.lapse de la C-32. Suposo que això ja ho savien quan tan al Consell Comarcal com a l'Ajuntament de Mataró van votar favorablement a que es fes una actuació justament en el sentit contrari, es a dir, tots els grups varem votar favorablement a que el peatge fos gratuït pels maresmencs. De tota manera tampoc ens ha d'estranyar tant, en el seu moment, amb un govern socialista a Madrid i sent Ministre del tema un català, el sr. Borrell, varen allargar-nos el peatge de Vilassar que caducava al cap de poc temps i van convertir en autopista el que havia d'ésser una autovia que conectés de manera ràpida el Barcelonès amb la Selva passant pel Maresme.
L'altre cosa que m'ha semblat inversemblant és que les millores que s'havien començat a fer a la N-II al seu pas per la comarca tot i estar adjudicades estan aturades. En veritat tenen inteció de fer-les?
I una última cosa, qui ha de garantir que tot i fer la N-II un passeig o un carrer llarg, molta gent no la utilitzarà per fer desplaçaments curts entre pobles. A tall d'exemple per algú que visqui al centre de Mataró i es vulgui desplaçar cap a Vilassar o cap a Llavaneres quin serà el trajecte més curt? el que substitueixi a la N-II o haver de pujar fins al Mata-Rocafonda o fins al Mataró Parc per agafar els laterals, suposant que passin per allà.
Com us he dit abans en seguirem parlant perque em sembla que tenim tema per estona i per la polèmica, encara que crec que no passarà res, ICV i ERC s'ho empassaran per mantenir la cadira i els del PSC ho tenen molt clar.
Jo de moment em mantinc a l'espectativa però ja us dic que no m'agrada la idea de les calçades laterals.

2 comentarios:

Xavi Martín dijo...

Felicitats. Ho he vist al facebook.

Com estava Mataró ahir a la nit?

José Manuel dijo...

moltes gracias Xavi, segons diuen 7000 persones al carrer. Avui miraré de posar les fotos que vaig poder fer.
Gràcies.